tisdag 4 juni 2013

Dessa små juveler!!

Hämtade mina barnbarn i söndags för en liten resa till kusin Charlie o en sväng till morfar,, då blev det lite prat om ditt o datt,, rätt va det va så säger Nellie!!! Mormor vet du att man inte kan lita på dom som berättar om vädret,,?? Dom ljuger säger hon, ljuger dom svarar jag?? Jaaaa, en gång sa dom att det skulle bli sol men då kom det regn,, då ljuger dom ju, eller hur mormor!? Dom har sagt så många gånger,, mormor! titta inte på dom, titta på barnkanalen, dom kan man lita på. :) Mormor fortsätter hon, vet du att Rasmus (2 1/5 år) har flickvän!!!!!??? Va säger du svarar jag, jaa berätta nu Rasmus säger hon upp fodrande,, varpå en liten pojkröst säger, jag har "fleckvän mormor, men jag är inte så gammal, jag är två bara,, trodde jag satte i halsen o nästintill körde av vägen,, lite tidigare än när jag hade min första vän, vad jag kommer ihåg i alla fall,, sen fortsätter Nellie,, mormor, när jag kommer till morfar ska jag kolla va han har i sitt kylskåp säger hon,, varför frågar jag? han har alltid något gott till mig säger hon o ler, jag ska dela godis med han o titta på tv,, näää förresten han kollar bara hockey så jag äter godiset själv istället,, konstaterar hon. Mormor!!! Han är inte min riktiga morfar visste du det undrar hon? Ja jag vet det Nellie,, säger jag,, min riktiga morfar är i himlen ju, han heter Björn, vet du det mormor?? Ja jag vet,, men det är bra att jag har en låtsas-morfar här på jorden, o en i himlen, då kan dom titta till mig när jag behöver,, det är väl jättebra svarar jag henne o tänker att det den ena morfar`n inte kan kanske den andre kan o på det viset blir hon beskyddad från båda håll. En härlig söndag tillsammans med de finaste på jorden,, det är välsignat att få vara mormor/farmor till alla de barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar