tisdag 25 juni 2013

Curling??? VA VA VA!!??

Då började unga dam sitt sommarjobb i veckan, stolt mamma som har en ihärdig dotter! Första dagen jobbade hon 3 1/5 timma,, det började ungefär en timma efter hon åkt!!!! Då kom första sms: HUNGRIG!!! Sen kom nästa: Ha maten klar när jag kommer hem, älskar dig!! Sen kom det tredje: Åker nu! Är maten klar???? Jag som bara går hemma o har semester o för det mesta aldrig gör något ändå tycker unga dam, kan ju så klart curla henne med mat i alla fall,, hon "jobbar" ju, In kommer hon "vrålhungrig" tur för mig att maten va klar känner jag när hungerblicken sveper över grytorna... Sen kommer kvällen o vi kollar lite på tv,, då kollar hon upp från sin mobil o eftersom hon orkar lyfta blicken från den förstår jag att det måste va viktigt,, hämta lite saft till mig mamma!!!! Harklar mig lite o tittar frågande på henne, då kom svaret blixtsnabbt: Ja men mamma, jag har ju jobbat, du är ju ledig! 3 1/5 timma unga dam,,,, jaaaaaa, vill du jag ska bli utbränd nu med eller?? Herregud tänker jag,,, hur ska hon orka resten i 4v o heltid dessutom,,, eller jag menar hur ska JAG orka, för mitt jobb räknas ju inte.. CURLAR JAG??? JAAAAA,,,, o helst inga frågor på det....det kommer en dag när ingen frågar när maten är klar, eller om jag kan hämta ett glas saft,, sen kommer den bästa av dagar, när jag ska använda mina 6 barn som min pensionsförsäkring,, jag flyttar sonika in i deras hem, var sjätte vecka borde dom orka med anser jag,,, det är då vi börjar snacka "CURLA GAMMAL MAMMA" moohaaaa..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar