torsdag 22 november 2012

Då är det Jul ,,,eller inte!

Min lediga onsdag skulle komma att innehålla en del bestyr,, som vanligt, jag försöker alltid hinna med så mycket jag kan givetvis,,, för "ledig" är väl fel ord.. Började med att stiga upp tidigt, tänkte att jag skulle städa, tvätta och lite annat smått o gott denna dag. När man väl kommer igång så går det av bara farten, jaa det gick sååå bra att jag under tiden som jag dansade runt med snabeldraken, svabben, dammtrasan fick en så bra ideè!!! "sätt upp dina adventljusstakar Weronica, hörde jag en röst i mitt huvud" du ska ju jobba till helgen så varför inte ha det gjort? Men gud så smart ideè då slipper jag tänka på det när vilodagen kommer. Sagt och gjort, rotade runt bland julsaker, stakar drog på världens fart och hade snart satt upp i alla fönster,, ganska nöjd med mitt arbete så övergick jag till tvätten,, tittade nöjt i mina mycket fina, mysiga fönster och var riktigt nöjd, några dagar tidigare spelar väl ingen roll tänkte jag... Sen kom PJ hem kommenterade att det va rent å fint men började mummla lite om,, öhh har du "redan" satt upp stakarna!!?? Jaa vadå?? Är det första advent nu till helgen undrade han!? Va ä de me dig??,, det vet väl en barnunge att det ä blir mitt svar åså tänkte jag att det är gjort eftersom jag arbetar i helgen, smart va?? Mmmm blir svaret och ingen mer kommentar från honom. Dagen efter blir det att åka till jobbet som vanligt,,, det är då det klickar till,,, är det verkligen första advent på söndag tänker jag, kollar almenackan, NEJ för helvete,, det är ju inte förrän nästa söndag, men va i f,,n jää,,la skit,, smsar unga dam och PJ tänd för fan inte stakarna när ni kommer hem!!! Det är inte JUL riktigt än,,,får någon fånig smiles till svar och kommentaren,, det blir lätt att hitta till oss nu,,, för det är bara våra fönster som lyser för fullt av adventsljusstakar i HELA Tenhult.... GOD JUL!!

1 kommentar: