fredag 16 november 2012

Åka buss är busenkelt!

Vi skulle på After Work med jobbet häromsist, jag skulle jobba dagen efter och bestämde mig för att ta bilen både dit och hem men eftersom jag har världens bästa arbetskamrater som tyckte att jag kunde ta bussen hem och då givetvis ta bussen till jobbet dagen efter så kunde även jag ta en öl till maten. Nu ligger det till så att sista gången jag åkte buss va jag nog 3år och sen dess har jag åkt bil,,,,, Man blir ju lite nervös när man ska göra sånt man inte riktigt är van vid och inte riktigt vet hur det funkar, som om man kan betala med kort, pengar eller nåt annat som först måste laddas. Så mina nerver var mer i olag än vanligt denna vecka, frågade unga damen hur man gör och var jag stiger på/av, måste jag byta? hur vet jag var jag ska byta? hon snörper på munnen himlar med ögonen och ser allmänt ut som om hon lite idiot förklarar sin mamma...MAMMA!!! Du kan inte misslyckas va!!! Det går EN buss från Tenhult det står 30 på den och när du ska hem står det Tenhult och nr 30 står på,, va ä ditt problem??? Det går bra för unga damer som har vana att åka buss hit och dit att va otåliga med en gammal mor som är väldigt nervös inför detta stora trauma att se till att komma rätt så jag inte hamnar i Skövde eller Rydaholm eller nåt annat ställe, det är fan inte enkelt alltså, det här med kollektiv-trafik. Dagen kom och det gjorde bussen med,, man vill ju inte verka ovan så jag gjorde som ungdomen framför mig hon va väl så där en 23år, en vuxen säger hon å jag va så jävla nervös så när det blir min tur så säger jag "en vuxen" då reser den där som kör på huvudet å säger,, näähää!!! en vuxen till! o skrattar,,, äääää skulle det va kul eller undrar jag!? JAAAA säger han,, å va fan svarar man på det undrar jag?? Ja ja, bussen kom och bussen gick jag hade en trevlig kväll med bra medarbetare och nu vet jag att åka buss är busenkelt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar