onsdag 29 augusti 2012

Sexualundervisning...

Det kan man inte tro, att det även på min tid fanns sexualundervisning i skolan men det gjorde det,,,, det var jag som höll i den!!! hehe Vår lärare han var märklig, han svettades mycket drog den långa luggen över flinten och försvann när vi skulle ha det, så "jag" hoppade in och tog över. Det var den enda gången jag ens fick va med på hans lektioner annars brukade jag få eget rum vid sidan om lektions-salen, undra varför? Min mamma var på den tiden orolig för att jag inte skötte skolan, men det kan jag säga att på denna lektionen var jag med, jämnt.. Där ser du mamma du hade ett engagerat barn i skolan. Va stolt!! Vi hade en projektor med ljud, fast ljudet det stängde jag av sen spolade jag fram filmen till dom viktiga sakerna och det var väldigt populärt kan jag säga.. Jag fick faktiskt betyg i det ämnet, å det var väl det enda oxå, bättre än inget i alla fall. Det jag vill säga med den undervisningen var att jag till slut fick sex barn,, vet inte om jag missade något där, jag tror alla i min klass fick många barn, men som alla vet så är barn en gåva och jag borde ha lite procent på min upplysning från mina gamla klasskamrater som senare i livet fick ha mycket skoj. ;) Däremot så när det gäller upplysning till mina egna barn,,, så blir det "nada" brukar hänvisa dom till ungdomsmottagningen det är ju deras jobb och det ska man inte ta ifrån dom tycker jag! När jag har fått frågan och hänvisningen till ungdomsmott inte duger brukar jag hänvisa till mormor, ring henne hon är äldre och vet MYCKET mer än jag, brukar jag säga,, det är nu minen från mina barn ser riktigt frågande och väldigt undrande ut måste jag säga, men om dom visste att någon fåne (dum lärare) en gång i tiden skulle förklara för mig hur det funkar med blommor o bin och tog fram en "Barbie-docka"!!!!!! Så skulle dom förstå varför jag inte talar om sådant!! Dom skulle även förstå varför "BARBIE" har varit bojkottad i våran familj,,, Jag har sedan dess varit medlem i "vivägra barbie" Om någon nu undrar varför det finns "familjen annorlunda" i världen, Så är svaret BARBIE!!! Det är hennes fel alltihop. Jävla skitdocka det där..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar