måndag 27 augusti 2012

Maskinskrivning!

Jag gick skrivmaskins-kurs i skolan så nu vet ni det! Men nu när jag sitter och tittar på yngsta dottern när hon skriver på datorn så undrar jag vilken kurs hon gick??? Fingrarna går som trumpinnar över tangenterna medans ögonen stirrar rakt fram på skärmen, det är nu jag måste slänga mig över henne och kolla om hon skriver rätt eller inte,, det är nu hon blir förbannad och undrar vad jag sysslar med. Jag vill bara kolla säger jag om du vet vad du skriver egentligen eller om det bara kommer en hop med bokstäver överallt i en salig röra!? Alltså, jag minns att på min tid var man tvungen att ha ett skydd för tangenterna för att lära sig var dom satt,, men min fröken va döförbannad över att jag snett lutandes satt på stolen med huvudet under skyddet och pekfingret i högsta hugg, hon undrade om jag hade skolios i ryggen, å det hade jag på just den lektionen hur fan skulle jag annars kunna utföra min text, jag såg ju inte bokstäverna,, Idag har jag inget skydd längre som hindrar mig från att se, men jag kör pekfingervalsen nu med och när kvällen kommer och jag inte ser var bokstäverna är så måste jag dra i datorskärmen för att få ljus, den går upp och ner upp och ner så nu har han nästan lossnat, jävla skit-kvalitet på det locket. Unga damen undrar vad jag sysslar med? Hemligheter säger hon!! Näää säger jag, behöver se var jag ska trycka någonstans förstår du!!?? GAP-SKRATT!! Du är fan i mig värdelös mamma, sa inte du att du skrivit maskin i din skola? Hahahahahahahah,,, Medans jag ser lite frågande ut så undrar jag lite så där bara om hon vet vad Table rosa betyder,(latin) nä säger hon skulle jag det? Tycker jag du skulle blir mitt svar, det vet alla som gått i skolan men du kanske va sjuk på den lektionen säger jag lite belåtet... Allt för prata bort hennes taskiga kommentarer om min maskinskrivning... Jag kör pekfingret medans hon kör trumpinnar, å så får det va..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar