tisdag 16 december 2014

Ett litet läkarbesök,

Mitt förhållande till sjukhus o läkare har liksom inte varit som handen i handsken precis vad det beror på kan väl kanske vara att jag lider av blodfobi i botten, jag är helt enkelt livrädd att ta blodprov, det som för andra är ett litet stick i fingret är för mig lika med att svimma o det styr jag inte ett dugg själv tycka vad man vill men så funkar jag. Men idag var jag modig, jag har varit hos dr, o det första hon sa var att jag var snygg i håret aj lööööv hon, det kallar jag psykologiskt. Snygg i håret ja, va spelar det då för roll om man har en liten sjukdom? Jag hade förstås skrivit en liten lapp snyggt uppradat över mina krämpor, ja ja krämpor o krämpor mitt öga rinner o har gjort så i flera år, ok jag erkänner,,,,, jag tror själv då att jag har kol o det är inte roligt men visst har jag skapat det själv efter alla år som rökare, ja jag har lite bröstsmärtor ibland men det går över efter en stund, visst jag har yrsel emellanåt men inte värre än att jag trampar snett o håller mig i första bästa stöd, ja ok då jag har fått en knöl som jag själv bestämt är en fettknöl, osv annars känner jag mig frisk det enda som jag har problem med är att upptäcka att en 90-åring lätt skulle kunna springa förbi mig om vi hade tävlat, min kondition är lika med noll o det beror på att jag är jävligt lat. Sen va det där med nacke o rygg som varit ett gissel i många år, annars är det inte så mycket mer som kan vara fel, jag sa till min dr att hittar hon något behöver hon inte ringa mig jag lever helst i ovisshet, hon beslutar att det blir lite olika remisser hit o dit, lungröntgen,, kolla kol,, kolla mitt öga,, o vidare med min lilla knöl,, sjukgymnastiken med rygg o nacke,,, rökavvänjning o dietist,, så nu undrar jag hur fan jag ska hinna jobba???? Till slut så kom även fram till att mitt hjärta ska kollas lite extra o till slut så ska det då behöva tas lite blodprover,,, jag visste det men jag är modig o vet att om jag bara får ligga ner o dom inte rör mina fingrar så går det, sagt o gjort killen som skulle göra det kunde jag nästan vara mormor till, sa jag till att den här tanten behöver ligga ner o sen stack han,,,, superduktig kredit till honom. Så nu har den här friska nötkärnan landat i soffan,,, o nu väntar jag bara på alla nya tider som kommer ramla in o svaren på blodproverna. O sen går livet vidare igen, å jag är glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar