onsdag 2 januari 2013

2013 här kommer jag!!

Nytt år, nya förhoppningar o förväntningar det har vi alla, så här började mitt!! Vaknar gäspar lite, ser ingenting (än) det tar ett par timmar nämligen! Hasar ut i köket sätter på kaffe, det klarar jag även som blind... in på toa,,, ser mig i spegeln!! AAAOOOOOOO hör jag någon skrika!! Svär på katten som jag snubblade över,,,sätter på datorn o hoppas synen ska bli lite klarare,,,famlar fram o letar efter glasögonen, YES!! Där va dom, ser nu att katten roat sig med att äta vissen hyacint, svär igen (tyst svär jag en hel ramsa)fram med koppen fyller den med gott rykande kaffe, slänger ner den stora rumpan på stolen framför datorn för att kolla alla nyheter som är värda att veta, dom får man på fb nämligen,,,, då öppnas sovrumsdörren o någon vänlig PJ undrar bara så där om jag är beroende av datorn?? Va fan menar han?? Sitter jag här tyst o lugnt, precis fått tillbaka min ledsyn å så kommer han o lägger sitt veto i mitt intresse av datorer,, detta är nästan lite gränsfall för vad man klarar i början på ett nytt år,,, svarar lite vänligt läs "syrligt" ligger det i ditt intresse PJ att jag vill hålla mig uppdaterad om viktigt vetande som finns på fejjan,,,, Dagen fortsätter med att duscha,äta frukost, borsta tänder o ett jävla tjockt lager med primer, foundation, mascara o annat skit, så nu börjar jag känna igen mig själv, förutom det döda gråa fast evigt färgade håret som jag glömde klippa innan jul o som är totalt hopplöst att göra i ordning,, så nu ser det ut som borsten på ett "SVIN", där försvann den självkänslan. Sen ska kläderna på,,, det är nu jag inser att truten har varit vidöppen alldeles för länge,,, det visar sig nämligen längre ner märker jag, jävla ALLADIN-ASK!! Allt är precis som 2012 inser jag nu men,,,,, hoppas det kommer en snygg vit springare o kidnappar mig,,, men då blir la den hästen svankryggig,,, En ny grej som kommer hända är iallafall att jag blir ett år äldre, det har jag aldrig varit förut,,, leve 2013!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar