tisdag 1 maj 2012

Ett femte under..

Då kom han till slut, Han som blev mitt femte barnbarn än så länge, han som ser till att jag kan kalla mig farmor nu för första gången, mormor har jag ju varit i några år redan. Det märkliga är att för varje liten ny själ som föds så är det lika fantastiskt var gång, det är lika jäkla jobbigt att föda barn hemma eller va säger du mormor Pia-pia!!?? Jag och mormor Pia har nu genomgått en förlossning på hemmaplan, och det tar på krafterna. Vi var helt slut innan allt var över, vi hade under tiden haft en liten hjärtinfarkt, liten hjärnblödning och väldiga smärtsamma symptom fast vi andades eller kanske mer hyperventilerade, tror vi nästan svimmade ett par gånger där emellan, åh rätt va det va så var vi super-speedade det va då vi inte hörde vad den andre sa i telefonen.. Å så denna väntan!!! Kan ta knäcken av gamla människor, herregud säger jag bara,, hur vore det om dom kunde skynda på lite tänkte man just då! Ja ja till slut gjorde den lille killen entre!!! TJOOHOOOO!!! Men då kommer nästa svårighet,,, jag och mormor Pia-pia kan inte somna medans morfar Mats tydligen gör som dom flesta män,,, släpper allt och somnar gott va jag förstod, typiskt män!!! Vi kvinnor måste ju helt enkelt gå igenom allt IGEN! i tanken då och därmed va den nattsömnen förbi... Men va är en bal på slottet??? Jag har blivit farmor,,Lotta har blivit bonus-farmor Ulf farfar, Pia-pia o Mats har blivit mormor o morfar, och det är det enda som betyder något.. Våran bebis är här o det är värt att få våndas lite. :) Välkommen älskade lille kille...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar