lördag 28 april 2012

JAG SER!!!!

Har en lång tid tyckt att min syn har blivit sämre och sämre,,, tänkte att jag kunde pröva med en sån där vit käpp!! Kör jag bil blind?? Jaaaa! Det gör jag, Men eftersom förfallet efter 27 är totalt så kan man bara gilla läget,, eller?? Man kan masa sig iväg och göra en synundersökning med.. Idag hade jag efter flera år av att vägra, streta emot, vägra igen! Gått till OPTIKERN!! Jisses vilken upplevelse,, luftpuffar i ögonen, olika färger, mönster, glas vete fan allt, men ögonen tröttnade till slut. Efter en massa olika tester så konstaterar optikern att jag faktiskt INTE har åldersfel på mina "snygga" ögon som han sa,, eller sa han inte det!?? Lite enkelt brytningsfel,, kan ha läsglasögon tyckte han,, jag håller med, klok kille det där. Sen undrade han om jag blir lätt åksjuk,,, ja för fan svarar jag, jag "spyr" bara jag åker rulltrappa!! hehe Proggresiva kan du inte ha då blir hans svar,, vem snackade proggresiva då undra jag?? UNGA dam sa han,, optikern alltså och han hade INTE fel på synen. ;) När är du född undra han nu? Harklade lite, ähhh -71 tror jag bestämt,,, Här står -61 svarar han!! Ja ja nu ska vi inte skena iväg tyckte jag,,,, han "ler" Du kommer klara dig på läsglasögon många år till,,, jag "ler" och är evigt tacksam för mina "unga" gener som tydligt ligger i släkten, inte bara i ögonen då, även till kropp och sinne! Tack kära mor, säger jag å puss för fan, mitt hjärta är ditt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar