fredag 15 april 2011

När livet står på sin spets!

Inte trodde jag att det skulle bli så allvarligt när dottern ringde och sa att hon behövde åka till akuten, nu har jag aldrig varit en av de som åkt själv eller tagit sina barn till läkare i tid och otid. Kanske att jag känt att man inte ska nyttja läkare i onödan, jaa kanske att jag ibland borde sökt läkare åtminstonde för mina barn lite oftare, men vi är ju olika som du vet. Jag har på mitt dåliga samvete,,, en dotter som faktiskt bröt armen när hon cyklade omkull med sin kusin och ojade sig att hon hade ont, då jag säger att är det inte svullet och missfärgat är det inte såå farligt!! tredje dagen så har hon fortfarande ont, och jag började tänka att det kanske borde kollas upp ändå! Jag ringer doktorn och doktorn svarar: Ja barn kan ju bryta ben utan att det syns!!??? Humppp!!! Jag kände genast hur liten jag blev, tänk om,, tänk om!!??? Vi kom till doktorn och min stackars dotter säger: Ja där ser du!!! Det är säkert brutet! Jag svarar,,. nu är det såå, att du behöver inte tala om att det skedde för tre dagar sen,,, JOOO det tänker jag svarar dottern,, du åker aldrig om det är nåt,,,, hur kan man veta att det är något då?? Undrar jag,, det finns dom som åker för minsta grej ju! och hur mycket tid tar dom inte upp då?? helt i onödan faktiskt,, ont i magen! ont i huvudet, ont i tån, ont lite var stans och allt är bara fantasier ofta för att slippa något som man inte vill,,, och så kommer dom som faktiskt är riktigt sjuka och inte får tid för att hypokondrikerna upptar doktorns tid,,, men nu var det tyvärr så att dottern fick lida för att jag trodde fel, armen var bruten,, när doktorn frågade var, när, hur, hände detta, så tryckte jag till henne lite på smalbenet, för att inte avslöja mamman som var jag, mamman tvätemot!! TRE DAGAR SEN! MEN MIN MAMMA TYCKER INTE MAN MÅSTE ÅKA I ONÖDAN!!!! Det var nu jag trillade ner under doktorns skrivbord och önskade att jag aldrig skulle behöva komma fram igen!! Medans jag låg där så försökte doktorn tala om att det är inte såå enkelt att se på barn när dom bryter något! Sakta kravlade jag mig upp, och någonstans kände jag att dr han hade lite sympati ändå, för en tvärtemot mamma som nu hade en dotter med ett själv-gott leende på läpparna, och som nu skulle till röntgen, och kontentan av det läkarbesöket blev!!! Åk för fan för allt,,,, barn ljuger inte.. :)))

2 kommentarer:

  1. Anonym15/4/11

    Det är inte enkelt att va mamma, och allt annat. hihi kram Ewa

    SvaraRadera
  2. Ja det verkligen inte lätt o veta när man ska åka..jag har också väntat lite för länge med läkarbesök både vad det gäller barnen o mig själv..får jämt skällning för att jag väntat för länge..undrar om det är läkarfobi vi har..hehe kram

    SvaraRadera