torsdag 29 juli 2010

Semester-resa.

Ja då var vi på väg min man å jag i en King cab som gungade fram o bak ibland. Hade inte fått upplysning om vart vi var på väg men jag är ju inte blind,, än, så jag hade ju lite koll,, tror jag, eller inte förresten. Norrut förstod jag att det skulle bära hän, när vi kom strax efter Jönköping, då gör min man första impulsiva icke blinka svängen, puhh,,han hade ju sett en skylt "rökt fisk" å det skulle vi ju ha,,tyckte han å så blev det, efter lite trixande med bilen på den lilla gården var vi på väg igen, gungandes då kommer nästa oblinkade sväng till höger tack å lov, rätt ner på en parkeringsficka för nu var ju vi hungriga ansåg min man, sittandes på en taskigt skitig utemöbel dukades det upp rökt fisk mjukost kaffe o bröd, plötsligt blir vi anfallna uppifrån, kottar små jävla hårda tallkottar ramlar ner, men vi är ju komna från landet så vi är härdade i alla fall min man för han verkade helt oberörd medans jag försökte parera smällarna. Ja ja nu gick färden vidare uppåt,nu hade vi nått en motorväg som ledde mot Örebro det fanns nåt köpcentra utmed denna väg som hette Marieberg tror jag det va, där fick nog min man en blackout o det är inte roligt kan sägas,han visste inte vart vi skulle o eftersom jag inte hade blivit upplyst om vart vi va på väg så var jag ingen hjälp alls,,till slut hade vi kört minst 5ggr fram o tillbaka på motorvägen samma sträcka i hopp om att dom hade hunnit sätta upp en ny skylt som min man kunde köra efter, när vi för femte gången kör förbi Marieberg så tycker åtminstonde jag att folk börjar göra vågen men det kan va inbillning med,plötsligt dyker rätt skylt upp o vi är på väg igen puhhhhh.Nästa anhalt blir Borlänge o äntligen känner min man att vi behöver vila,iklädd shorts o träskor så lufsar min man iväg med mig hängandes i släptåg förbi en populär pub med mycket folk sittandes utanför som sneglar på oss, undra varför!!?? Här blev det ett rum för natten tack å lov,o min man lovade att byta till skor innan vi visade oss igen,,, fortsättning följer i morgon för resan är inte avslutad här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar