fredag 30 juli 2010

Semester-resa del 2

Pigga o utvilade efter en god hotellfrukost o dagen till ära iklädd sandaler (tack gud)så vill ju frun så som dom flesta fruar vill, kika lite i affärer i fall att man kan hitta nåt som man inte hittar hemma, sånt är väldigt viktigt. Märkligt va män kan låta när man förklarar att det hör till liksom att titta runt,men med en kvinnas list så hasar mannen med in i en härlig butik med massor av fina saker,o som sig bör uppmanar jag honom att va försiktig så han inte springer ner nåt för med den hastigheten han har där inne så kan ju även vinddraget efter honom få saker att ramla ner, börjar prata lite om att en sak jag hittat skulle bli urtjusig på vårt bord,, jag fortsätter pratet tills jag upptäcker att det inte är min man som står brevid,harklar mig lite o ler lite skämmigt, slänger ett öga ut o jaaa där står han o röker vilket inte kan missas eftersom man tror att en brand brutit ut,,, han hyperventilerar o röker samtidigt, väldigt bra gjort får jag säga att klara göra 2 saker samtidigt. Lite smått irriterad undrar jag va han tog vägen!!?? Svaret blev att parkeringstiden gått ut o vi måste snabbt vidare, hej då Borlänge.. Så vi gungar vidare mot Leksand, snabb vänstersväng med blink den här gången så kom vi till knäckebrödsfabriken, jättekul!! eftersom vi äter så mycket knäckebröd (läs inte) så ville min man att vi skulle shoppa där för han hade ju tagit kaviar med å det är ju väldigt viktigt för honom. Med rädsla för att vi resten av resan skulle få idissla på detta bröd så fanns det bara ett bot, kasta ner en massa andra prylar i korgen som ingen av oss behöver, det funkar alltid mannen börjar ändra färg i ansiktet munnen drar ihop sig o han får väldigt bråttom ut. Väl ute så ska vi ut från parkeringen vilket inte brukar va några problem förutom nu, pilarna pekar ut o sen in o ut vilket gör att vi kör runt parkeringen tre gånger o 200 andra knäckebrödsätande turister börjar så smått känna igen oss dom ler o nickar igenkännande, det är då jag kryper ner på golvet o frågar min man om det inte finns en karta över denna parkering, det är nu han börjar grymta nåt om att jag bör vara tyst,, halleljuja säger jag. Till slut kommer vi ut på vägen o mannen styr kosan mot Mora o jag ligger i fosterställning o gungar...:)Fortsättning följer...

1 kommentar: