lördag 16 augusti 2014

Morfar kan inte sjunga.

Barnbarnen Nellie o Rasmus va hemma hos oss i veckan, återigen så säger lilla Nellie till morfar:Jag har det bra jag, du är ju min morfar här på jorden och du vet ju det morfar att jag har en morfar till fast han bor i himlen, ja svarar morfar på jorden det är väl jättebra, fast morfar säger den lilla barnrösten, när jag ska sjunga Nationalsången kan du låta bli att börja sjunga högre än mig då? Du sjunger inte jättebra,,, morfar på jorden kontrar: JO DET GÖR JAG jag sjunger som en gud, en liten smilande mun visar sig på Nellie som säger: Du är bättre på att köra traktor tycker jag, nu skiner morfadern upp, ja jag är bra på det mesta, nu tror jag Nellie ger upp lite så säger hon: mormor! han tror han kan allt ju, men mormor vi låter han tro det eller hur? Nu dundrar morfadern igång Nationalsången igen för full hals o två barnbarn stoppar fingrarna i öronen,och en tung suck hörs från Nellie han kan inte sjunga mormor,,,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar