lördag 5 mars 2011

Min stora snurriga familj!!!

Då har vi avklarat ett dop till, och det här hemma på gården,,, finns bara ett ord, FANTASTISKT!!! det var så himla bra bara, prästen en ung tjej,, Finns bara ett ord, UNDERBAR!! en oerhört jäkla bra präst... Det svåra idag var kanske just att försöka reda ut famijeförhållanden som vi har i denna stora bullrande familj,, klart att en präst vill veta vem som är vem, åh jag tror att jag och Lotta som då är tillsammans med han som jag har 3 barn med och hon har 2 barn med försökte så gott vi kunde pust!!! Vi började peka på den och den och den och den, samtidigt som vi pekade på den och den, lite smått fnittrande så tittade vi på varann och lite undrade vi faktiskt om vi egentligen fick ihop det hela!!?? Stackars prästen,, hon försökte hänga med, å vi vet inte ens om vi hängde med, ändå så vet vi att den mannen nu inte är min, utan Lottas sen många år, vi kom på till slut att som vanligt,,, så är ju faktiskt HAN skuld till allt som nu är rörigt när vi seriöst försöker reda ut våra familjeförhållande,,sen är han skuld till gråtandes barnbarn med, för vi kom på att vi är minsann inte så gråtiga å då fanns det bara han över, så! JA han är skulden till allt , såå, då var det avklarat. Jag vet inte om prästen förstod våra förklaringar men det spelar mindre roll för hon har fixat ett super-dop här hemma.. jag säger det, om präster var som hon kanske även jag skulle kunna masa mig upp till ottan, vem vet. Nog snackat om det,,, Lotta!! Du är en klippa hoppas du vet det, tack för din oerhörda skicklighet när det gäller att fixa mat,, supergott,, sen ska Emelie veta att enligt min man, så finns det inte ens såna goda tårtor att köpa, och har min man sagt det!! Då är det sant.. Kan ju tillägga att Emelie är min fd man och Lottas flicka, supersöt och mysig. Så nu ska jag luta mig tillbaka och bara njuta av att jag har en FANTASTISK familj som mer ser ut som regnbågen med alla olika konspirationer som FUNGERAR om man som vuxen vill ta ansvar såå funkar det mycket väl att vara min din fd eller dina mina våra eller andras barn, men det vill till att vara vuxen då och för guds skull,,,, tjafsa inte, driv inte i eget syfte en massa trams,, så nu NJUTER JAG AV MIN FANTASTISKA FAMILJ I REGNBÅGENS FÄRGER!!

4 kommentarer:

  1. Anonym7/3/11

    Glad över att jag tillhör och får vara med...Så mycket livsenergi och erfarenhet som bara bubblar och man åker hem med ett leende och en förundran över att det finns så mycket styrka i familjen...älskar er alla av hela mitt hjärta!!

    SvaraRadera
  2. Weronica9/3/11

    Vi är glada över att du finns med,,, kram

    SvaraRadera
  3. Dopprästen16/3/11

    Prästen här: Så glad att jag fick döpa!
    Det var ett härligt dop och ni är en härlig familj/släkt!!!

    SvaraRadera
  4. Weronica16/3/11

    Va roligt att du hittade hit till min blogg, tack för att du gjorde allas vår dag så bra, hoppas vi ses nån mer gång, fortsatt lycka till med ditt prästyrke du är verkligen på rätt plats!!! Weronica

    SvaraRadera